Szlakiem kultur Sudetów

Klasy 3c i 7 b pojechały w tym roku szkolnym na wycieczkę klasową w Sudety.Opiekunami grupy byli pan Paweł Mizera i panie: Bogumiła Łucka, Agata Krywult i Aleksandra Borgieł.

Zobaczyliśmy zamek w Grodźcu, który znajduje się na powulkanicznym, bazaltowym wzgórzu. Odwiedziliśmy  obronny zamek Czocha w Suchej, który skrywa wiele tajemniczych przejść i korytarzy.Ma ponad 771 lat i jest owiany szeregiem tajemnic.

Nie zapomnimy wizyty w Hucie Szkła Kryształowego "Julia", której historia sięga XIX wieku. Byliśmy świadkami produkcji wyrobów z kryształu i tych klasycznych ,i tych awangardowych. Zwiedziliśmy stolicę Czech - Pragę. Byliśmy na Starym Mieście oraz jechaliśmy metrem. Na zawsze pozostanie też w naszej pamięci Szklarska Poręba i Wodospad Szklarki. W czwartym dniu zapoznaliśmy się z historią Zamku Książ, gdzie w czasie II wojny światowej swoją siedzibę miał Adolf Hitler. Sama budowla oraz podziemia i ogród to miejsca wyjątkowe i urokliwe.

Bawiliśmy się i mieszkaliśmy w hotelu położonym w przepięknej okolicy. Tam też wieczorową porą chętni uczestnicy wycieczki wybrali się do zamku Chojnik.

Te cztery dni na zawsze pozostaną w naszej pamięci ....